T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İZMİR / BUCA - Mimar Kemalettin İlkokulu

Rehberlik

            

Okulda öğrencilerimizin akademik başarılarını arttırmak öğrenim hedefimizdir. 

Eğitim hedefimiz ise kişiliklerini olumlu yönde geliştirerek kendilerine yetebilen, sağlıklı, mutlu ve pozitif düşünen bireyler olarak yetişmelerini sağlamaktır.

 


 

R E H B E R L İ K    N E D İ R ?

             Rehberlik ; bireyi tanımak, onu kendisine tanıtmak, problemlerini çözmesi, gerçekçi kararlar alması, kapasitelerini geliştirmesi, çevresine dengeli ve sağlıklı bir biçimde uyum sağlaması ve böylece kendini gerçekleştirebilmesi için uzman kişilerce yapılan sistemli ve profesyonel bir yardım sürecidir.

            Bu yardımın amacı bireylerin uyum ve iletişim becerilerine sahip, çevresine duyarlı, mutlu, sağlıklı ve yaratıcı olarak yetişmelerine katkıda bulunmaktadır.

 

            R E H B E R L İ Ğ İ N    İ L K E L E R İ  :

-         Tüm öğrencilere açık bir hizmettir.

-         Her öğrenci kendisine sunulan seçenekler arasında seçme özgürlüğüne sahiptir.

-         İnsana saygı esastır.

-         Bireysel boyutunda gizlilik esastır.

-         Öğrenci, veli, uzman, öğretmen ve yöneticinin işbirliği ile yürütülür.

-         Bireysel farklılıklara saygı esastır.

-         Eğitim öğretimin ayrılmaz bir parçasıdır.

-         Yararlanma konusunda gönüllülük esastır.

 

REHBERLİĞİN ÇEŞİTLERİ 


A)    Eğitsel Rehberlik :  

Bireyin kendi yetenek, ilgi, ihtiyaç, kişilik yapısı, duygu özellikleri, sosyal durumları

ve zeka seviyeleri dikkate alınarak uygun bir eğitim alanını seçmesinde ve bu alanda başarılı olması için kendisine yapılan yardımlardır. Öğrencileri verimli ders çalışma yolları hakkında bilgilendirme, üst eğitim kurumları hakkında bilgilendirme eğitsel rehberlik faaliyetlerindendir.


B)     Kişisel Rehberlik :

Bireyin duygu ve düşüncelerinden, sosyal ilişkilerinden ve davranışlarından doğan

problemlere yönelik olarak yapılan yardımlardır. Bedeni ve sağlığı ile ilgili problemler, sosyal ilişkileri ile ilgili problemler, ekonomik durum ile ilgili problemler, ahlak kuralları ve ideallerle ilgili problemler kişisel rehberliğin alanına girmektedir.

 

C)    Mesleki Rehberlik :

Okul seçimi ve meslek seçimi hayatta verilmesi gereken önemli kararlardır. Bu

kararlar, bireyin hayat tarzını ve bütün yaşamın akışını temelden etkileyen kararlardır. Her insan okul öncesi yıllardan itibaren ileride ne olacağını düşünür, geleceği hakkında bazı planlar kurar. Başlangıçta tamamen duygusal ve hayali olan meslek seçimi yaş ilerledikçe

daha gerçekçi temellere oturtulmaya başlanır. Mesleki rehberlik, bireyin mesleklere ve meslek seçimine ait problemlerini ele alan rehberlik faaliyetidir.

 

 


 

 OKULUMUZDA REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ OLARAK YÜRÜTTÜĞÜMÜZ ÇALIŞMALAR 

 

1-     Öğrencilere Yönelik Çalışmalar 

-         Bireysel Görüşmeler.

-         Grup çalışmaları

-         Geziler ve sosyal etkinlikler.

-         Seminerler.

-         Oryantasyon çalışmaları

-         Mesleki Rehberlik çalışmaları.

-         Farklı öğrenen gruplar için bireyselleştirilmiş eğitim çalışmaları.

 

2-     Velilere Yönelik Çalışmalar.

-         Bireysel Görüşmeler.

-         Seminerler ve konferanslar.

-         Bültenler aracılığı ile bilgilendirme.

-         Grup çalışmaları.

 

3-     Öğretmenlere Yönelik Çalışmalar 

-         Bireysel Görüşmeler

-         Doküman ve destek sağlama.

-         Danışmanlık çalışmaları.

 


 

“Çocuklar, yetişkinlerden iki şeyi edinmelidirler.

  Kökler ve Kanatlar.”

 

                                                               Goethe

 

          

         Eğitimli insanların dokuz düşüncesi vardır.

1-     Baktıklarında berrak görmeyi düşünürler.

2-     Dinlediklerinde, iyi duymayı düşünürler.

3-     Görünüşleri bakımından sıcak olmayı düşünürler.

4-     Davranışlarında saygılı olmayı düşünürler.

5-     Konuşmalarında doğru olmayı düşünürler.

6-     İşlerinde ciddi olmayı düşünürler.

7-     Kuşkuya düştüklerinde soruları nasıl soracaklarını düşünürler.

8-     Kazancı gördüklerinde adaleti düşünürler.

 

                                                                 Konfüçyüs 

 

 



 

2012-2013 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI REHBERLİK HİZMETLERİ İÇİNDE

YER ALAN BAZI ÇALIŞMALARIMIZ ŞUNLARDIR:

 

-Öğrencilerimize sevgi,saygı,dürüstlük,arkadaşlık gibi değerleri kazandırmayı hedefleyen sınıfiçi rehberlik etkinliklerinin düzenli bir şekilde uygulanması,

 

-Farklı öğrenen gruplar için bireyselleştirilmiş eğitim planlarının yapılması ve uygulanması,,

 

-I. ve II. dönem her ay düzenli olarak 6.7. ve 8. sınıf öğrenci ve velilerine, rehberlik bültenlerinin hazırlanıp,gönderilmesi,

 

-I. ve II. dönem olmak üzere iki kez ‘’7-19 Yaş Aile Rehberliği’’  eğitiminin açılması,

 

-İletişim halinde olduğumuz kurumlarla işbirliği yapılarak çeşitli konularda öğrenci ve veli seminerlerinin düzenlenmesi,

 

-8. sınıf öğrencilerimize ortaöğretim kurumlarının tanıtılması amacıyla çeşitli okullara tanıtım gezilerinin düzenlenmesi,

 

-İhtiyaç halinde veli ve öğrencilerle bireysel ya da grup görüşmelerinin yapılmasıdır.

 

 

 

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 05.12.2012 - Güncelleme: 23.01.2024 20:43 - Görüntülenme: 1579
  Beğen | 0  kişi beğendi